Časté dotazy:Obecné dotazy
- Proč se mám registrovat u OTE?
- Musím se registrovat do systému OTE, i když nežádám o provozní podporu?
- Kdo vyplácí provozní podporu?
- Budu s OTE uzavírat nějakou smlouvu o výplatě podpory?
- Koho mám kontaktovat, pokud chci pobírat podporu v režimu zeleného bonusu?
- Koho mám kontaktovat, pokud chci využívat podporu v režimu výkupní ceny?
- Mění se výše vyplácené provozní podpory? Výše podpory je stanovena cenovým rozhodnutím Energetického regulačního úřadu.
- Jak postupovat ve vztahu k OTE v případě přeměny právnické osoby (fúze)?
- Jak postupovat při úmrtí držitele licence na výrobu el. energie?
- Jak postupovat při změně formy nebo režimu podpory?
Koho mám kontaktovat, pokud chci využívat podporu v režimu výkupní ceny?
Právo zvolit podporu elektřiny formou výkupních cen má pouze výrobce elektřiny, který splňuje podmínky uvedené v § 8 zákona č. 165/2012 Sb., o podporovaných zdrojích energie. Pro uplatnění nároku na podporu v režimu výkupní ceny je jednak nutná registrace u společnosti OTE a dále musí výrobce upravit svůj smluvní vztah s povinně vykupujícím. Podle regionální příslušnosti to v současnosti jsou E.ON Energie, a.s., ČEZ Distribuce, s.r.o., a Pražská energetika, a.s.